Tuesday, January 25, 2011

saya tercedera semalam.. =(


adeyhhh sakit nye, tapi sakit lagi hati ni..luke di tapak tangan dan lutut yang koyakk ni takde la sakit sangat nak dibandingkan betapa sakit nye hati ni. kenapa saya tak boleh berbaik dengan adik lelaki saya yang ke-empat tu..? kenapa kami selalu gaduhh..? kenapa die selalu buat hati ni sakit..? sakit di hati ni dah berusia lima tahun. tak terubat sikit pon. saya sebagai kakak yang sulung mesti la nak yang terbaik untuk adik-adik nye kan..? mane ade seorang kakak yang tak sayang adik. cume kadang-kadang sikap die yang keterlaluan yang membuat kan hati ni sentiasa sakit.

semalam, dalam jam 2 petang baru balik dari interview. balik, terus baring sebab kepala ni pening sangat. macam biasa la, saya tak boleh stress, tak boleh tengok ramai orang, nanti saya migraine. semalam di tempat interview padat sangat orang, ramai yang datang untuk interview, balik je terus pening. sedap-sedap tengah tido, makcik datang mengadu. kate nye reban ayam die habis rosak, adik yang last pulakk bagi tau abang die yang last rosakkan. ketukk guna tukul besi. bila cari tukul tu tak jumpe. lagi bertambah geram. tak boleh ke die buat kerja yang berfaedah dari musnah kan harta orang. dah form 4 kot. otak takde ke nak berfikir mana yang baik mana yang buruk. bila di tanya tak nak mengaku, tapi saya tahu cara die cakap bohong macam mana ok.

di tanya elok-elok, sebab dah form 4 kan..? tak kan la masih nak kene rotan lagi..? still tak ngaku salah sendiri. dengan keadaan penat+ geram+ stress=tak boleh diterima kalau orang tu tak mengaku sebab kesalahan diri sendiri. apa yang die buat selama ni, ok saya diam. malas nak tegur sangat sebab takut die makin benci kat akak sendiri. tapi semalam memang dah keterlaluan ok. kejar die dengan apa yang nampak [ penyapu ] rotan kaki die tapi die dapat lari. punye la geram sampai kejar keliling halaman rumah sampai saya sendiri tertangkup atas simen kasar sebab abah cube halang. awww~ [ dengan nada sakit bukan nada gedik ok ] sakit gile. tapi disebabkan hati terlampau marah, boleh lagi gagah bangun kejar die tu tapi die dapat lari. menyorok mane pon tak tau. makcik kejar sekali cube halang saya. baru sedar lutut dengan tapak tangan dah terkoyak.. =( sangat sakit ok [ haaa baru sedar sakit ]. bile die balik rumah je, buat-buat muka tak bersalah. lagi lah bertambah sakit hati ni.

habis cacat tapak tangan dan lutut. ,mesti berparut teruk nanti kan. nasib baik tak terseret sekali muka nih, kalau tak, takde la orang masuk minang nampaknye =P masuk bilik, kunci pintu, lepas kan geram dengan menangiss kuat-kuat. badan sakit hati pon sakit. ok, makcik datang sapu ubat. sakit hanya tuhan yang tahu. lepass nih gasakk kau lah nak buat ape. aku malas nak ambik tahu pasal kau dah. kau nak jadi baik ke jahat ke terpulang lah. aku dah penat nak nasihat cara baik dan cara kasar sekalipon. dah penat nak jadi kakak yang terbaik untuk kau. dah besar sangat kan..? pandai-pandai lah pilih jalan hidup kau. aku tak akan masuk campur lagi dah sebab aku dah penat..!

Bye..!


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

No comments: