Sunday, January 9, 2011

tuduhan yang melampau!


tetiba sakit hati, terasa hati, termakan hati dan ter ter ter lagi la.. tak pernah rasa nak marah macam ni. hari ni rasa nak marah sangat-sangat, sampai rasa macam nak makan orang..! =P hari ni penat sangat sebab banyak kerja rumah nak dibuat, nak di siap kan tapi tak siap lagi. lepas tu di tambah kan dengan cerita yang amat men-tension kan diri. rasa nak mengamuk tapi tak mampu. apa yang mampu..? hanya mampu membebel sendirian macam orang tak waras dah. sebab apa..? sebab bila kite menolong seseorang tu dengan hati yang ikhlass nye, tanpa rasa was-was dan tak berkira lansung tapi di tuduh kite tak ikhlas menolong mereka..paham..? engko ni kenapa..? apa masalah engko sebenarnye..? engko tau tak kami penat tolong tapi engko boleh mengumpat pada orang lain, kata yang kami tak ikhlas nak menolong..aishhh ada otak tak ni...? rasa engko boleh berfikir dengan waras kot.! belajar punya la tinggi, tapi adab takde.

aku dan yang lain ni tak kire penat, tak kire sakit-sakit badan sebab nak menolong tapi perkataan tak ikhlas tu engko lemparkan pada kami. memang manusia tak pandai nak bersyukur dan tak reti nak berterima kasihh la engko ni. dah lepas beban engko, ni yang dibalas kan...? tak apa la, mungkin hari ni engko senang dengan kekayaan dan kesenangan yang engko ada. tapi tak mustahil satu hari nanti engko akan jatuh, sebab ALLAH tu MAHA ADIL. balasan yang setimpal akan diberikan pada orang yang tak tau nak bersyukur dan lupa diri macam engko. Masa tu, kalau engko cari kami untuk bantuan, jangan berharap sangat. sebab apa yang engko buat pada kami sekarang ni cukup la untuk jadikan pengajaran untuk kami pada masa akan datang.

P/S: mungkin anda tidak faham isi entry ni, tapi ni la die manusia yang tak tau nak bersyukur.

Bye..!


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

1 comment:

fariehan ibrahim said...

sabo jelh sys,
bese lh manusia kn, mcm2 prangai,
wat xtaw jer, ikhlas tu biar kte ngn Allah jer taw,
tenyum tikit, hehe :))