Thursday, March 31, 2011

Tips menjadi cantik dari segi Islam :)


Assalamualaikum..

Orang kate, kalau kite nak tengok orang tu cantik ke tak, jangan tengok dari fizikal je. tapi kene jugekk tengok dari hati seseorang itu :) Orang kate jugekk, tak gune kalau nampak cantik dari segi fizikal tapi tak cantik di hati. maksud?

maksud nye, cantik kan lah segala-galanye. dari segi fizikal dan hati jugekk :) ahh tak reti lah nak bermadah-madah ni. tadi saje search kat google dan terjumpe ade satu artikal ni tips untuk menjadi cantik dari segi Islam :) bace ye jangan tak bace. rugi kalau tak bace. walaupon ade yang dah tau, silee la bace lagi supaya sentiase mengingati diri.

♥ Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.
♥ Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.
♥ Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.
♥ Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.
Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.
♥ Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".
♥ Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

Faham tak tu? hehe kalau tak faham bace la sampai faham sebab saya pon faham suam-suam kuku je ( faham biase ) heee :D mehh nak tunjuk pempuan cantik nih hikhikhik ^_^ Insyaallah, saya akan cube untuk menjadi pempuan yang cantik dari segi fizikal dan hati jugekk :)


( abaikan latar belakang dan hidung kembang tu :P )


haaa saya tau saya tak secantik awak :P tapi saya tetap akan kate saya cantik sebab saya kan anak mak dan abah hee :D kenape? nak muntah ke tengok? dahh jangan muntah sini, pegi muntah jauh-jauh hikhikhik ^_^ 


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

4 comments:

Cik Ezy said...

natural beauty..
;)

Cik T-pah said...

Cik Ezy: Terima kasih daun keladi..erkk tak nak la daun keladi, terima kasih daun sirih ^_^

bila blog bercerita said...

cik t-pah...mke cik t-pah cam dak2 jep..hahaha..
someyll~~~

Cik T-pah said...

bila blog bercerita: hehe mekasihhh ^_^