Sunday, April 10, 2011

Laparkan Goreng Pisang Mak Cik tu! :'(


Assalamualaikum..

Entry di hari minggu :) Jarang kan tengok cik t-pah post entry di hari minggu. kalau ade pon mesti nak tunggu malam. tapi hari ni tetibe terasa nak post entry pulakk. Dan hari ni hari minggu yang paling membosaankan sebab tak banyak keje nak di buat.

Hari ni bersarapan kan mee hokien yang dimasak oleh emak. Emak kate, saje nak cube resepi yang isteri kawan emak bagi dan ternyata sungguh sedappp ^_^ Bila tengah hari je emak tak tau nak masak ape dah, sebab masing-masing pon tunjuk muke kekenyangan lagi :)

Masuk je waktu tengah hari, uwan pulakk kasi lauk gulai kuning ayam kampung dicampur dengan cucuk pegaga..huhh mak pon mengeluh dengan senang hati nye sebab tak payah susah-susah nak pikir nak masak ape tengah hari tu :D

Dan bila petang-petang macam ni, mula la perut ni rasa lapar balik, tapi tak terasa nak makan nasik. Cuma nak buat kunyah-kunyah je. Maka, suruh la abah pegi beli goreng pisang kat makcik yang selalu dibeli abah goreng pisang nye. Serius memang sedap makcik tu punye goreng pisang. Emak kate, kalau goreng sendiri kan same je, sedap jugekkk..

Tapi ntah pape, hari ni tetibe kegedikkan pulakk memang terasa nakk sangat makan goreng pisang makcik tu. Mase abah keluar pegi beli, abah call rumah, bagi tau makcik tu tak bukak gerai hari ni :'( wuuuu~ sadisss sungguh. kempunan nak makan goreng pisang makcik tu :(

Abah : Nak goreng pisang lain tak?
Cik T-pah : TAK NAK dan TAK AKAN NAK!
Abah : huhhh memilih! tak nak sudah :P

Oleh itu abah balik dengan tangan kosong je wuuu~ Emak pon pegi dapur dan teruss goreng pisang yang ade hehe.. Dalam nak tak nak makan jugekk tu, sampai nak habis dahh hikhik ^_^

Emak : kate tadi tak nak, tapi habis jugekkk
Cik T-pah : Heeee :D *sengih je mampu (,")

Tengah post enrty ni sambil minum petang. Jom join sekaki ^_^



Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

6 comments:

Meya Dollika said...

hee ~ lapar ke ?? pegi cepat beli goreng pisang tu . hihi :)

Cik Ezy said...

baru je lepas mkn goreng pisang ni..
haha..

Anonymous said...

suke mkn gorang pisang ek

Cik T-pah said...

Meya: Gerai Makcik tu tak bukak la semalam :'(

Cik T-pah said...

Cik Ezy: hikhik..kite pon same jugekkk, makan goreng pisang emak buat :)

Cik T-pah said...

Cik Anon: Suke tak suke sangat la :)