Wednesday, January 5, 2011

Sila dengar cakap mak oke :D


Buat luahan hati ke hati. mak cakap pasal hati mak, saya cakap pasal hati saya hehe.. cerita dengan mak pasal saya kawan dengan seseorang ni. kawan saja ok. mak kata kawan jela. kalau lebih pon tak salah. cume biar la kawan dulu. jangan terburu-buru sangat nak bina satu relationship tu. mak tak nak tengok along sedih-sedih dan tak tentu arah dah macam dulu. mak kata, cuba kenal hati budi dia macam mana kan. kawan la dalam setahun dua ni. woaahhaa~ lama nye mak, nak kene kawan. mak kata, mesti la. kita nak kenal hati budi orang ni bukan kejap-kejap tau. kadang-kadang orang tu mula-mula je nampak elok. die tengok kite senang nak dapat die mula la buat perangai, ha gitu la kata mak. 

Saya cuba bagi tau mak, kalau kita terasa tetibe tersuka pulakk kat orang tu macam mana..? mak kata lagi, jangan mudah tersuka kat orang. kenal dia betul-betul dulu. tengok cara pegangan agama dia macam mana, status dia macam mana [ yang penting jangan ambil suami orang ok ], budi bahasa dia macam mana, perangai dia matang ke tak. tapi hati ni tetap je nak memberontak. dia baik la mak [ buat masa sekarang la ], pegangan agama pon ok [ yang tak nampak tu antara dia dengan Tuhan la ]. yang penting dia bukan suami orang.. =) mak bagi kata-kata yang last, jangan terlalu cepat percayakan orang la along. jadikan pengalaman pahit yang lepas sebagai pengajaran. ok mak, along akan dengar dan patuhi nasihat mak tu. sebab along tau mak tak nak tengok along sedih-sedih macam dulu kan. Semua mak nak tengok anak dia happy dan bahagia sampai akhir hayat. mana ada mak yang suka tengok penderitaan anak dia sendiri. 

ok awak, kita kawan. saya pon suka kawan dengan awak. kalau ada jodoh antara kita, adalah kan. awak pon ada cakap kalau ada jodoh tak kemana, kita hanya mampu merancang, Tuhan yang tentukan =) awak pon banyak tolong saya selesaikan masalah saya yang lepas. awak penasihat saya yang terbaik buat masa ni. awak jugekk pemberi semangat untuk saya teruskan kehidupan saya. =) awak banyak nasihat kan saya pasal cinta sebab masa tu saya ni buta sangat tentang cinta. saya jadi bodoh jugak sebab cinta. yang saya tau cintu tu sayang, sayang tu cinta. tapi awak dah bagi banyak info tentang semua tu. saya hargai sangat. saya janji tak akan jadi bodoh dah sebab lelaki. itu janji saya. Thanks awak.. =)



muka saya happy macam cat kat atas ni. comel tak..? comel tak..? hehe..cepat cakap comel kalau taknak kene gigit telinge =P
Bye..!



Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

2 comments:

~aNisYa~ said...

tak comel pun..haha
aku lg cumil..ngee..XD

miss latifah said...

ee geli gg puji diri sendiri.. =P