Monday, March 21, 2011

Yang hidup mesti akan mati kan

Assalamualaikum..

Selamat malam semua. semoga malam ni tak akan jadi malam terakhir untuk kite kan. semoga ada lagi hari esok untuk kite mencukup kan segala amalan kite bekalan akhirat nanti *ade macam ustazah tak =P heeee :D saje buat permukaan entry macam tu. nampak sikit macam budak baik =P selama ni baikk jugekkk ape =) korang je tak perasan hehe..

dahh dahh.. suke sangat ni kenapa! =P hehh hidup mesti happy baru la hidup ni sempurna. tapi tak bule suke-suke sangat ok. kite mesti pikir ape yang akan berlaku mase akan datang. sejak dua menjak ni ramai je yang meninggal dunia. takziah. tak kire la umur yang muda ke tua ke. kalau dah ajal tak kire la umur kite berapa kan. dan tak kire la kite ni berada kat mana. kalau dah memang ajal, kite tetap akan pegi.

semalam baru je nenek sedara meninggal. tak tau sakit ape tetibe meninggal. dah ajal die kan. atok kate, kite yang tinggal ni kene la teruskan hidup dengan membuat amalan yang mulia supaya dapat dibawa masa akhirat nanti =) acecehhh..sejak dua menjak ni suke sangat la jadik ustazah kan :D bukan nye ape, akhir-akhir ni pimikiran terjadi baik pulakk hehe..asik nak jadik ustazah je =P

kalau di pikir-pikir kan, YA ALLAH banyak nye dosa yang dah kite buat. tak kire la dosa besar atau dosa besar. ia tetap dosa! kadang-kadang rase sayu hati, sedih sangat kalau di ingat-ingat kan dosa yang telah kite buat. tapi apa kan daya, kite ni hanya manusia biase yang tak lari dari melakukan kesilapan. jalan penyelesaian nye hanye la dengan bertaubat. insyaallah akan terubat segala nya =) *rase-rase dah boleh jadi penceramah belum..? hehe..

mengingatkan diri sendiri dan kawan-kawan jugekk supaya menghindarkan diri  dari kemungkaran. jika kite buat amalan yang baik nescaya akan bersih pintu hati nye..insyaallah.. =) di akhir kan dengan gambar di bawah :D

hehe sile takot dengan gambar ni =P



Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

4 comments:

irzat adam said...

ssgguhnye yg paling hmpr ngn kte ialah MATI..huhu

o_0 v

Cik T-pah said...

ye betul2.. =)

Cik Ezy said...

sentiasa menginsafkn diri..
sentiasa ingt mati tu pasti..
=)

Cik T-pah said...

tau takpe ^_^