Friday, April 8, 2011

Ciri-ciri mereka yang ikhlas :)


Assalamualaikum..

Hari ni saje nak cube macam mane perasaan nye blog tak berupdate seharian. hehh tak bole ok! Rase macam tak tentu arah, makan tak kenyang, rase macam ade je keje tak selesai. hehe macam orang putus cinta pulakk kan :P Memang tengah jatuh cinta pon ni, tapi jatuh cinta dalam dunia blog ^_^


Ok, diteruskan dengan tajuk entry tu. Pernah tak korang ikhlas melakukan sesuatu kerja? Tak ade sesiapa pon yang tahu kita ikhlas atau tak melainkan diri kita sendiri dan Allah S.W.T :) Ade orang tanye perlu ke kite ikhlas kalau nak buta sesuatu? jawapan nye Harussss la :)


Jom kite tengok ciri-ciri orang yang ikhlas:


1. Tak akan mengungkit.
Orang yang melakukan sesuatu pekerjaan atau membantu seseorang untuk melakukan sesuatu kerja, tak akan pernah menimbulkan balik ape yang telah die lakukan.


2. Tak mengharapkan balasan.
Orang yang ikhlas melakukan sesuatu, tak akan pernah mengaharpkan apa-apa balasan pon dari keje yang die dah buat :)


3. Tidak akan membezakan apa yang dilakukan.
Bermakna, seseorang yang ikhlas tak akan membezakan pekerjaan yang dilakukan nye itu adalah kecil atau besar.


4. Merahsiakan apa yang dilakukan.
Di sini, merahsiakan tu bukan bermaksud melakukan keje yang tak baik. tapi makne nye, die tak akan menghebah-hebah kan apa kebaikkan yang dilakukan nye tu.


5. Tidak memerlukan sesuatu pujian.
Kalau orang tu ikhlas lakukan sesuatu, die tak kan pernah meminta pujian daripada orang lain untuk memuji apa yang dah die lakukan.


Haa tu jela apa yang saya tau setakat ni. Kalau rase ade yang tak cukup dan nak di tambah, di alu-alukan ^_^


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

1 comment:

Cik Ezy said...

ikhlas xleh gtau..
hehek..