Wednesday, April 6, 2011

Di risik oleh orang yang tak dikenali. erkk ^_^


Assalamualaikum..

Sila baca entry ni dengan mood yang gataii :P sambil menyanyikan lagu Selamat Pengantin Baru hikhik ^_^ ok, tarik nafass perlahan-lahan dan kemudian lepas kan laju-laju :P 

Hari ni sangat berasa hairan, kenapa emak dan abah tak pegi kerja seperti biase. semalam tak kate ape-ape pon. Biase kalau emak nak cuti, mesti emak ade bagi tau dulu macam biase, tapi bukan kali ni. Yang hairan nye lagi, emak dan abah tak bercakap dengan saya satu patah perkataan pon. Saya ade buat salah ke? :'(

Tapi buat macam biase jela. tetibe, macam cepat je mase berlalu. Emak dan abah terus pakai baju yang lawa-lawa. Macam nak pegi kenduri kawin pulakk. erkk mane ade kenduri kawin hari bekerja macam ni, biase kan kalau ade kenduri pon mesti sabtu dan ahad kan.

Bila di tanya, nak pegi kemana, mereka diam tak berkata. dah mereka diam saya pon diam jela. tapi tak puas hati jugekk tu, tanye lagi dan tanye lagi sampai abah yang jawab. abah kate,tunggu dan lihat jela. hehh jawapan yang macam bukan jawapan :P

Tak lame lepas tu, ramai orang datang. berderet-deret kereta masuk ke halaman rumah. lagi la tak paham kan! larikk masuk bilik sebab pakai baju tido lagi hikhik ^_^ Malas nak keluar bilik, sebab ramai sangat orang, tak kenal pulakk tu. duduk dalam bilik diam-diam sudeyhh. 

Bila semua orang yang datang tadi dah balik, saya pon keluar bilik dan terus tanye mak orang tu datang nak ape sampai ramai-ramai macam tu. Baru la emak mula nak bersuara dan bagi tau.

Cik T-pah: Orang tu nak ape mak?
Emak: Datang risik along la * tersengih-sengih
Cik T-pah: *muke blurr Ouhh yeke..tapi..along? bermakne saya? I? me?
Emak: Iyooo lah, sapo pulakk laiee along dalam ghumah ni
Cik T-pah: Aiyoooo *tetibe dunia gelap gulita

Tetibe terjage sebab ade cahaya yang sangat terang. erkk saya baru bangun ke? habis yang emak bagi tau tu ape? Mula la cari emak kat dapur, cari abah dalam rumah tapi adik kate emak dan abah dah pegi keje.

Si adik sergah, 

Adik: Yang kau gelabah sangat ni kenapa?
Cik T-pah: Abah dengan emak pegi keje? Tau tak sape yang datang ramai-ramai tadi?
Adik: Ngokngek la kau ni. Apo jadah eh pulakk orang nak datang pagi-pagi buto kek umah ni. *tak pasal-pasal kene ngokngek
Cik T-pah : hehh? takde ke..hurmm
Adik: Ngigau la tu :P

erkk saya mimpi ye?? haha rase macam betul-betul pulakk kejadian tu berlaku hehe..First time tu mimpi orang datang merisik hikhik ^_^ Tu la lain kali tido basuh kaki dulu, dan jangan tido lewat sangat sampai termimpi yang bukan-bukan :P


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

8 comments:

bila blog bercerita said...

cethhh.....cik t-pah mmpi...halaaaa......
xske taw tekene cmni..... =(

Cik T-pah said...

bila blog bercerita: hehe wekk wekk ^_^

sindarella-tyra said...

Ya Allah cik-tpah pk betul, punya lah semangat baca tadi..rupanya mimpi!!!

Cik T-pah said...

Sindarella: hikhik ^_^ mimpi tu la salahh :D

Arif Azmi said...

HAHAHA.. adoi.. lawak betul cerita ni.. :D

Cik Ezy said...

keh3..
cik tpah kasi saspen je..
ingtkn betol2 td..
t'bau nasik minyak dh..
haha

Cik T-pah said...

Arif Azmi: nasib baik mimpi je hehe..

Cik T-pah said...

Cik Ezy: haha takde la cik ezy oii..lambat lagi..hikhik ^_^