Tuesday, April 5, 2011

Persahabatan atau si cintan yang penting?


Assalamualaikum..

Selamat petang. mood hari ni adalah kurang happy sebab tetibe teringat balik perkara-perkara yang pernah berlaku di kolej dulu :) Petang ni menaip entry sambil melayan cite Marimar hehe.. Ntah bile la cite tu nak habis, tak sabar nak tengok ending cite tu :)

Berbalik pada tajuk entry, Persahabatan atau Si Cintan yang penting? Bagi saya la, persahabatan tu lagi penting. Sesiapa yang lagi penting kan si cintan memang tak patut kan. Tapi saya pernah lakukan satu kesilapan di mana, saya lebih pentingkan si cintan dari persahabatan.wuuu~ sedihhh :'(

Tapi tak bermakna saya pernah khianati persahabatan saya demi si cintan kan. saya tak se kejam tu kot :) Ni dialog ketika dulu. Dialog antara 2 atau 3 tahun yang lalu..

Boy: Jom keluar. dah lame tak keluar.
Girl: Alaaa.. tapi dah janji nak keluar dengan member kite..
Boy: Erm terpulang la.. kalau rase dah tak sayang lagi kat saya, keluar jela dengan kawan awak tu!
Girl: Hurmm..tapi kan dah janji dengan dorang dulu..
Boy: Ntah. Suke hati la.
Girl: Yela. tak jadi la keluar dengan dorang. Keluar dengan awak je.

Dulu mase dengan ade nye name boyfriend, saya sangat takot dengan perkataan ' takpe la kalau awak rase dah tak sayang saya '. hehhh tu ugutan yang sangat kejam ok! di sebab kan takot dengan perkataan tu, saya lupa kan kawan-kawan yang saya ade.

Saya akan tinggalkan kawan saya demi si cintan. kemane-mane je mesti akan bersame si cintan. nak keluar dengan kawan pon akan jadi punca pergaduhan dengan si cintan. 

tapi tu semua cite dulu, mase tu dalam keadaan bongok-bongok lagi. sekarang saya dah makin bijak! hikhikhik ^_^ Saya tak kan lupa kan kawan-kawan saya sebab si cintan yang tak berapa nak penting tu! saya kene jadi perempuan yang tegas! bukan nye lemah di atas ugutan seorang lelaki! cewaahh~ :D

Bagi saya sekarang ni persahabatan saya dengan kawan-kawan saya lebih penting dari si cintan. sebab ape? sebab nye:

1. Mereka ade ketika saya susah dan senang
2. Mereka ada ketika saya gembira atau sedih
3. Mereka sentiasa ade ketika saya memerlukan nasihat.

Dan sebab tu jugekk saya lebih sayang kan kawan-kawan saya dari si cintan. sekarang saya sangat happy sebab saya takde si cintan yang tak berguna macam tu untuk menghancurkan segala persahabatan saya dengan kawan-kawan saya ^_^ saya kan dah bijak sekarang hehe :)


( Kawan yang saya ade: Miss amoi maniac dan si pijot :D )

NOTA:
Mungkin saya pernah lakukan kesilapan, tapi saya tak akan ulang kesilapan yang pernah saya buat :)


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

8 comments:

Imran nyambek said...

rase cam nak nangis tetiba

Cik T-pah said...

Imran: hehh perlu ke sampai macam tu :P

Cik Ezy said...

persahabatn lg penting!
=)

::amoimaniac:: said...

kalau dah tau camtu. bile nak datang umah akuuuuuuuuuuuuuuuu -..-"

loveville said...

lebih syg kan persahabatan :')

Cik T-pah said...

Cik Ezy: Ye betul!! ^_^

Cik T-pah said...

Amoi: hehh yang tu tunggu dulu la ehh hee :D

Cik T-pah said...

Loveville: hehe bagus ^_^ itu yang terbaik :)