Saturday, April 16, 2011

Doa ni memang sesuai untuk saya. Anda pon boleh baca :)


Assalamualaikum..

Entry baru berupdate jugekk untuk hari ni. Sebelum ni terasa malas nak update blog sebab tak banyak benda nak di ceritakan kat korang semua. So hari ni tetibe tergerak hati nak meng-update blog setelah menerima beberapa komen dan jejakan yang di tinggal kan oleh orang yang tak berhati kan manusia tu, tapi berhati kan binatang. Tapi..aku tak kisah sangat pon, sebab aku tak akan layan orang gila, sebab takot same-same jadi gile. Aku tak layan orang bodoh macam tu sebab takot sesame bodoh pulakk kan :D

Apa yang mampu dan terpikir dalam kepala hotak yang masih waras ni adalah BERDOA. Agar orang berniat jahat terhadap aku tu insaf dengan perbuatan yang die buat kat aku! Die nak suruh aku bertaubat, tapi diri sendiri tak pernah nak bertaubat. Ehh kau, yang paling aku benci! Kalau nak mengate orang sila tengok diri kau kat cermin tu dulu! Layak ke kau nak kate macam-macam pasal aku, padahal kau sendiri pon tak betul!

OK fine! aku sendiri pon ade kekurangan tapi aku cube mengubah kekurangan yang aku ade, dan aku tak akan sesekali mengata orang lain sebab aku pon manusia biase yang tak lari dari melakukan kesilapan. tapi nampak nye, tuduhan kau tu agak melampau sampai aku pon tak reti nak marah macam mane dah.

Dah dahh..aku tak nak bebel panjang-panjang dalam entry ni. Cume nak post kan beberapa doa untuk orang yang teraniaya macam aku ni. Korang pon boleh amalkan doa-doa ni kalau korang pon kene macam aku.

1. Cara menundukkan orang-orang yang menzalimi ( menganiaya ) kita.
Bacalah bacaan Bismillah sebanyak 50 kali ketika berhadapan dengan orang yang menganiaya kita, bekal kan keyakinan pada bacaan Bismillah. Insyaallah orang tersebut akan merendahkan diri nya di hadapan kita sehingga mulutnya berat untuk mempersendakan kita. Insyaallah :)

2. Doa menghilangkan perasaan marah.

A’uzubillahi minasy syaitanir rajimi. Allahummagfirli zanbi wazhab gaiza qalbi wa ajirni minasy syaitanir rajimi.

Ertinya: “Aku berlindung kepada Allah dari godaan syaitan yang terkutuk. Ya Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku dan lepaskanlah aku dari gangguan syaitan yang terkutuk.”

3. Doa membungkam mulut orang yang ingin berlaku jahat.

" Ya hayyu yaa qayyumm, yaa badii'as samaawaati wal ardl, yaa dzal jalaali wal ikraam. As aluka bi haqqi haadzihil aayaatil kariimati wa maa fiihaa minal asmaail `adziimati an tuljima faahu `annii wa tukhrisa lisaanahu hattaa laa yanthiqa illa bi khairin auw yashmuta. Khairuka yaa haadzaa baina yadaika wa syarruka tahta qadamaika "

Ertinya: " Wahai dzat yang kekal abadi, wahai dzat yang mengurus semua urusan makhlukNya, wahai Dzat yang Menciptakan semua langit dan bumi, wahai Dzat yang memiliki segala kemuliaan dan kesempurnaan. Aku meminta kepadaMu, dengan hak ( kebenaran ) ayat yang mulia ini (ayat al-kursi ) dan semua yang terkandung di dalamnya berupa nama-nama yang Agung agar Engkau kekang mulutnye ( penguasa / hakim yang zalim ) dan Engkau bisukan lisannya sehingga dia tidak akan berkata kecuali dengan ucapan yang baik atau dia diam. KebaikkanMu, hai orang ini ada di kedua tanganMu ( hadapanMu ) dan kekejianmu yang ada di bawah kedua telapak kakiMu ".

Ok dah. Tu je yang nak dikongsi. Amalkan, Insyaallah akan terhindar dari sesuatu yang tak di ingini :) Mood ketika taip entry ni muka ade "NUR" ( Cahaya ) hehe ^_^

Dan pesanan buat INIJUE, buat lah ape yang kau nak buat, tak tergugat sikit pon hidup aku sebab aku kenal diri aku sape, dari orang lain yang kenal aku!

Mukaaa adaaa senyummm :)) dahhh.. nak jahit baju, untuk interview hari rabu ni. Tiap kali ade interview, mesti nak kene baju baru. adeyhhh..*ni mak yang ngeluh sebab mak yang kene keluar duit beli hikhik ^_^


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

7 comments:

syazwani ab said...

nice sharing ^^

miss latifah said...

thanks ^_^

ezy.fia said...

mari berdoa!
mtk dijaohkn dr gangguan syaitan..

miss latifah said...

aminnn :)

miss latifah said...

to inijue: hei! aku rampas pakwe kau ke masalah nye????!! kau yang plastik! tak tau malu stalker org!

syairahmohdanuar said...

sedapnye doa nie..thank u :')

miss latifah said...

Syairah: ur welcome :)