Sunday, April 3, 2011

Hari sakit serumah :'(


Assalamualaikum..

Lega rase nye bile dah sedar dari koma ni.. hehh takde la koma mane, cume terbaring di atas tilam yang enak lagi empuk tu, sampai kan badan ni dah naik lenguh-lenguh..Kalau di hari biase dan hari-hari minggu sebelum nye mesti akan meng-online kan diri pada pagi-pagi lagi kan. tapi tak untuk hari ni..

Disebabkan masalah kesihatan yang tidak mengizinkan, maka hari ni dari pagi sampai tengah hari hanye terbaring di atas katil. badan yang terasa sangat tak bermaya untuk bangun. demam lagi! kalau nak ikut kan kiraan, tahun ni dah tiga kali demam, sampai tak larat nak bangun. Nampak sangat antibodi tak kuat kan.

Penyakit ni dimulakan dengan adik yang bongsu, malam kelmarin duk sakit perut, muntah-muntah. sampaikan saya terjage pada tengah malam sampai ke pagi sebab nak jage die *pengorbanan tu :D dan akhir nye die sihat seperti sedia kala pada tengah hari tu. Alhamdulillah..

Keesokkan malam nye, di ikuti pulak dengan adik yang ketiga, waktu yang same, muntah-muntah dan sakit perut jugekk tapi dah elok pada waktu pagi nye.

Seterusnye, adik yang ke-empat pulakk, perkara yang same. Sampaikan die kene cancel kan perlawanan bola yang die masuk untuk malam tu. Dan malam tadi dengan kuasa serentak nye, saya dan abah jugekk begitu, mengalami penyakit yang same tapi di tambah dengan demam yang agak panas.

Punca? tak tau. tak dikenal pasti lagi. Mungkin keracunan makanan sebab malam kelmarin ade beli nasik pataya bungkus di sebuah kedai makan dekat-dekat sini. tapi emak tak makan, sebab tu emak tak kene :) Dan hari ni semua beransur pulih, cume ade sikit-sikit pening lalat.

Mak kate, online kejap je, jangan lame-lame. Nanti sakit lagi. hoo yeeehh ^_^ dapat jugekk online walaupon kejap. Sebelum offline ni thanks kepada sesiapa yang sudi menyinggah. Sangat-sangat menghargai anda. dan saya akan balas bila dan betul-betul ok. Yang sempat saya membalas hari ni saya akan buat :)


Terima Kasih sudi baca,jangan lupa baca lagi ^_^

6 comments:

ezy.fia said...

jge keshtan ye!
=)

Encik Hafiz said...

saya sudi ,,,hehe..follow saya balik yer pink....

tyra93 said...

huhuu..sian cik-tpah..rest yer!!! =)

miss latifah said...

Cik Ezy: mekasihh bebanyakk ye :D

miss latifah said...

Hafiz Adnan:hehe dalam proses yeee ^_^

miss latifah said...

Sindarella-tyra: mekasihh daun keladi.. :)